fin artikkel om tildelling av tilskudd i rygge kommune..... (artikkelen sier ikke noe om faglig dyktighet så den er vel litt skjev)
http://e24.no/naeringsliv/article3427194.ece
HaraldKnudtzon skrev:En gammel advokathistorie:
Per er nervøs og spør advokaten før rettssaken, bør jeg sende dommeren en halv gris?
"Nei, for all del", sier advokaten. "Da taper vi garantert saken."
Per vinner saken, og sier til advokaten, "Jeg sendte en gris til dommeren like vel, jeg
- men jeg skrev at den var fra motparten."
Det er viktig at det offentlige har tillit hos publikum. Det skal ikke være tvil om at forvaltningens avgjørelser er fattet uten at det er tatt utenforliggende hensyn. De tilbydere som ikke skjønner dette må straks få klar beskjed, og for å bevare tilliten til det offentlige, må de tape i anbudskonkurransen. Og de saksbehandlere som tillater rotete linjer i forhold til tilbyderne bør oppleve at det opprettes personalsak mot dem.
Zorro skrev:Søknader om skjenkebevilning leveres med avsnitt om at de kommunalt ansatte får billigere pils o.l.?
Jon Aga (SV) ville gi driftstilskuddet til Ekholt fysioterapi. Han nådde ikke frem i kommunestyret, men tok det med et smil.
Jon Aga (SV) mente at den «omveien» ikke er nødvendig å ta.
– Jeg mener at klagen må tas til følge, og at Ekholt fysioterapi må få driftstilskuddet, sa Jon Aga, som brukte ord som rettferdighet og likebehandling i sin argumentasjonsrekke.
– Det blir minst like feil å gi tilskuddet til Ekholt fysioterapi her og nå. At kommunestyret skal drive saksbehandling, er ikke å anbefale, for å si det mildt, kontret Frode Klemp, som fikk støtte fra både Finn A. Jensen (KrF) og Hans Jørn Rønningen (Ap).
Brukere som leser i dette forumet: Google Adsense [Bot] og 3 gjester