Rygge kommune

Alle emner som er relevante for oss fagpersoner. Enten det gjelder den daglige praksisen i klinikken, forskning, rehabilitering, behandling, metoder, teorier, mekanismer, fagpolitikk, etikk, regnskap eller noe annet - ta det her. Fysioterapeuter, manuellterapeuter, kiropraktorer, naprapater, osteopater - alle er velkommen.

Rygge kommune

Innlegg Stig » Tor Des 17, 2009 11:00 am

fin artikkel om tildelling av tilskudd i rygge kommune..... (artikkelen sier ikke noe om faglig dyktighet så den er vel litt skjev)
http://e24.no/naeringsliv/article3427194.ece
Stig

Re: Rygge kommune

Innlegg Ole » Tor Des 17, 2009 9:30 pm

Det er 6-7 minutter fra meg med bil... jeg likte den ene kommentaren som kom på E24s Forum.

HaraldKnudtzon skrev:En gammel advokathistorie:
Per er nervøs og spør advokaten før rettssaken, bør jeg sende dommeren en halv gris?
"Nei, for all del", sier advokaten. "Da taper vi garantert saken."
Per vinner saken, og sier til advokaten, "Jeg sendte en gris til dommeren like vel, jeg
- men jeg skrev at den var fra motparten."

Det er viktig at det offentlige har tillit hos publikum. Det skal ikke være tvil om at forvaltningens avgjørelser er fattet uten at det er tatt utenforliggende hensyn. De tilbydere som ikke skjønner dette må straks få klar beskjed, og for å bevare tilliten til det offentlige, må de tape i anbudskonkurransen. Og de saksbehandlere som tillater rotete linjer i forhold til tilbyderne bør oppleve at det opprettes personalsak mot dem.
Ole Reidar Johansen
Manuellterapeut
Certified Active Release Techniques® Provider
ART® Norge Klinikken
Kursoversikt Active Release Techniques® Norge
Brukerens avatar
Ole

Innlegg Zorro » Tor Des 17, 2009 9:46 pm

"Alle de fire fysioterapiinstituttene i Rygge kommune var invitert til å legge inn tilbud da Rygge kommune skulle utlyse to 50 prosents avtalehjemler tidligere i år, én rettet mot barn/unge og én mot voksne/eldre.

Rune Torseths institutt, Fokus På Din Helse (FPDH), søkte på begge hjemler. I et eget avsnitt tilbys kommunen ulike motytelser, dersom avtalehjemmelen gis til FPDH. Instituttet vil gi fortrinnsrett til kommunenes ansatte ved å gi akuttbehandling. Dessuten knyttes 50000 kroner til kursing av og helseforebyggende tiltak for kommuneansatte. Videre tilbys kommunen 30000 kroner i prosjektmidler til arbeid med barn og unge med overvekt."

Dette er jo ren korrupsjon.
Mon tro om dette er vanlig praksis innen Rygge kommune på andre områder også?
Søknader om skjenkebevilning leveres med avsnitt om at de kommunalt ansatte får billigere pils o.l.? :D
Zorro

Innlegg Ole » Tor Des 17, 2009 9:52 pm

Zorro skrev:Søknader om skjenkebevilning leveres med avsnitt om at de kommunalt ansatte får billigere pils o.l.? :D

:lol:
Ole Reidar Johansen
Manuellterapeut
ART® Norge Klinikken
Brukerens avatar
Ole

Innlegg Ole » Tor Jan 14, 2010 11:14 am

Seriøst - bare antallet rettsaker som følger pga systemet (og inkompetente byråkrater) burde være grunn nok til å få en annen ordning.

Oppdatering på saken i Rygge:
Begynner på nytt

Jeg er skuffet over at ikke Høyre så dette med en gang, forventer ikke noe av Arbeiderpartiet...
Ole Reidar Johansen
Manuellterapeut
ART® Norge Klinikken
Brukerens avatar
Ole

Innlegg Stig » Tor Jan 14, 2010 9:56 pm

godt at saken behandles på nytt - tragisk at sånt skjer i utgangspunktet.
jeg har sendt inn klage til sivilombudsmannen som skulle vært behandlet rett før jul - men da fikk plutselig kommunen lyst til å behandle klagen likevel (etter 1 1/2 år.....) - det er hvertfall makt i ombudsmannen......
Stig

Innlegg Ole » Søn Jan 17, 2010 9:26 pm

Tapte med et smil i kommunestyret

Uff, uff. Dette var direkte hårreisende!

Jon Aga (SV) ville gi driftstilskuddet til Ekholt fysioterapi. Han nådde ikke frem i kommunestyret, men tok det med et smil.

Jon Aga er lege og har bl.a. jobbet ved institusjonen der Ekholt fysioterapi holdt til tidligere så at han kjenner dem betviler jeg ikke.

Heldigvis redder FrP (representert ved Frode Klemp) kommunens ære:

Jon Aga (SV) mente at den «omveien» ikke er nødvendig å ta.
– Jeg mener at klagen må tas til følge, og at Ekholt fysioterapi må få driftstilskuddet, sa Jon Aga, som brukte ord som rettferdighet og likebehandling i sin argumentasjonsrekke.
– Det blir minst like feil å gi tilskuddet til Ekholt fysioterapi her og nå. At kommunestyret skal drive saksbehandling, er ikke å anbefale, for å si det mildt, kontret Frode Klemp, som fikk støtte fra både Finn A. Jensen (KrF) og Hans Jørn Rønningen (Ap).
Ole Reidar Johansen
Manuellterapeut
ART® Norge Klinikken
Brukerens avatar
Ole

Innlegg Zorro » Søn Feb 07, 2010 9:29 pm

Som sagt er det vel ikke første gangen dette skjer.
Men jeg lurer på en ting i forbindelse med dette.
Er det noe "foreldelsestid" i slike saker?
En kan vel kanskje gå ut i fra at de sakene som kommer frem i media, bare er en del av sakene. Og de gangene media fanger tak i disse sakene, så er de jo ganske ferske.
Er det slik at hvis noen har fått driftstilskudd på feilaktig grunnlag for f.eks. 5 år siden, kan risikere at saken kommer opp på nytt?
Zorro

Innlegg Stig » Søn Feb 07, 2010 11:19 pm

det er vel fristene i forvaltningsloven som gjelder, men hvis det ligger korupsjon (eller andre saksfeil) bak kan det muligens endres.
Se på saken til Slåstad i høyesterett - det var saksbehandlingsfeil, men ender kun med erstatning. Ingen konsekvens for vedtaket....
Stig

Gå til Nerve-Muskel-Skjelett

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest