....men hadde vært fint å vært fysioterapeut der når behandlingen koster 450,- pr 30 min....... (spørs bare hva husleien er....)
De som jobber uten refusjon sammen med meg koster for tiden 250,- for 30 min - kanskje alt for billig....?
Vegardo skrev:Ja, hvorfor skal massasje hos massør med knapt 1 års utdannelse koste mer enn fysioterapi hvor utdannelsen er 3-4 år? Altfor mange steder koster massasje 30min 300kr og fysioterapi (privat) 250-280. Hvorfor er det slik?
fysiospiren skrev:Når det gjelder yrkesetikk ser jeg ikke helt den store forskjellen på å fore pasienten med diffuse og udokumenterte forklaringsmodeller, og alle DT fysioterapeutene som har 4 pasienter på en gang i gamle, nedslitte fysikalske institutt hvor man legger på varmepakninger så det dugger på rutene og et TENS apparat som surrer og går i hvert behandlingsrom. Kiropraktikken har mye ugress, men ikke kom her å si at yrkesetikken blant fysioterapeuter er å hoppe i taket for heller.
Da jeg jobbet som kommunefysio virket det som hver dag var norsk mesterskap i kaffedrikking og rompesitting. Mange kom på jobb kl. 10 og gikk kl. 14 (fleksitid?????). Folk på forumet her er raskt ute med å generalisere yrkesgrupper andre enn fysio, men når slike ubehagelige sannheter kommer frem trår man stillere...?
Zorro skrev:Men som ett lite sidespor. Så syns jeg jo det er litt intressant dette med kiropraktikk, fysioterapi, manuellterapi, naprapati etc.
For hva er egentlig hva?
Da jeg var på cyriaxkurs deltok det også naprapater der, og da jeg var på redcordkurs var det faktisk både 2 naprapater, 1 kiro, 1 MT'er og resten fysioer der.
Hvis jeg gjennomfører en cyriaxundersøkelse, og videre bruker redcord i behandling, så er vel dette fysioterapi?
Og om en naprapat foretar en cyriaxundersøkelse og bruker redcord i behandlingen så er han vel allikevel en naprapat?
Eller?
Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest